Rumah Terbuka MB Ahad ini

| |

ALOR SETAR - Jamuan Rakyat sempena sambutan Aidilfitri akan diadakan pada Ahad, 4 September ini di pekarangan Seri Mentaloon untuk meraikan rakyat Kedah dalam majlis Rumah Terbuka Menteri Besar.

Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak (gambar) berkata, acara tahunan itu dijangka dihadiri lebih 30,000 orang, termasuk Sultan Kedah, Tuanku Abdul Halim Muadzam Shah.

“Orang ramai dijemput hadir untuk menikmati juadah yang disediakan bermula 12 tengah hari hingga 5 petang. Antara menu istimewa yang dihidangkan termasuk sate, nasi dagang, laksa dan banyak lagi,” katanya.

Menurutnya, pada 3 September pula, diadakan Rumah Terbuka Pas Kawasan Jerai di pejabat Pas Jerai, Sungai Limau bermula 12 tengah hari hingga 4 petang.

Ditanya mengenai sambutan Raya kali ini, Azizan berkata, beliau bersyukur dapat beraya bersama anak-anak sekeluarga di rumah mereka, walaupun sejak kebelakangan ini, dirinya asyik berulang alik ke hospital untuk menjalani pemeriksaan kesihatan secara berkala.

“Alhamdulillah saya sihat menyambut raya tahun ini. Dapat juga menjamah ketupat dan lemang bersama keluarga dan saya juga rasa semakin sihat,” katanya.

Pengerusi Jawatankuasa Rumah Terbuka, Datuk Ir Amiruddin Hamzah berkata, setiap tahun majlis rumah terbuka di Seri Mentaloon mendapat sambutan amat menggalakkan, dan orang ramai sudah mula menunggu di hadapan pagar sejak 11 pagi.

“Saya harap majlis meriah seperti tahun-tahun sebelumnya, makanan yang disediakan juga mencukupi dan pihak pengurusan akan memastikan kesemua persediaan berjalan lancar,” katanya.

Ir Amiruddin turut menjemput orang ramai memeriahkan majlis Rumah Terbuka Aidilfitri anjurannya, hari ini di Kampung Tradisional, Gunung Keriang bermula 2 petang.

Bersama sebarkan dan sila tinggalkan kritikan anda | Design by : SeutasTasbih Blog
Posted by KedahKu Sejahtera on 06:09. Filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0. Feel free to leave a response

0 comments for "Rumah Terbuka MB Ahad ini"

Leave a reply